Witam
W niedalekiej przyszłości chciałbym zorganizować stacjonarne szkolenie.
Jednak nie mam żadnego doświadczenia, dlatego mam kilka pytać dla bardziej doświadczonych.
1. Słyszałem, że nie ma żadnego podatku od szkoleń czy to prawda? Co jeśli ktoś poprosi o fakturę, jak rozliczyć się z takimi klientem?
2. Chciałbym nagrać całe szkolenie i wydać płyty. Jak to zrobić legalnie? Jakieś wydawnictwo?
3. Z waszego doświadczenia … ile przed szkoleniem należy myśleć o rezerwacji sali?
Pozdrowienia
GM
3 posty(ów)
• Strona 1 z 1
1. To nie jest tak, że nie ma podatku. Nie ma podatku VAT. Ale dochodowy płacisz. Nie wiem, czy o to Ci chodziło, wlałam uściślić. A fakturę wystawiasz, ale ze zwolnionym VATem (nie 0%, tylko zwolniony, bo to nie to samo
)
2. Nie wiem, nie nagrywałam swoich szkoleń.
3. Ja mam stałe warunki wynegocjowane, więc dzwonię dzień przed i mam salę, więc też Ci chyba nie pomogę. Ale im wcześniej tym lepiej. Najwyżej Ci powiedzą, żebyś wrócił za jakiś czas, ale będziesz znać warunki.
2. Nie wiem, nie nagrywałam swoich szkoleń.
3. Ja mam stałe warunki wynegocjowane, więc dzwonię dzień przed i mam salę, więc też Ci chyba nie pomogę. Ale im wcześniej tym lepiej. Najwyżej Ci powiedzą, żebyś wrócił za jakiś czas, ale będziesz znać warunki.
- MałgorzataLeliwa
miloszgadz napisał(a):1. Słyszałem, że nie ma żadnego podatku od szkoleń czy to prawda? Co jeśli ktoś poprosi o fakturę, jak rozliczyć się z takimi klientem?
Oczywiście wystawiasz FVAT, tylko zwolnioną z VATu. Prawdopodobnie od stycznia 2011 nie będzie już takiej możliwości, ale póki co - jest.
Pamiętaj, że zwolnienie dotyczy TYLKO szkoleń stacjonarnych! Jeśli chciałbyś nawet ten sam materiał przedstawić np. na szkoleniu w formie online, wtedy jest normalna stawka VAT, czyli 22%.
Jak wspomniała Gosia, podatek dochodowy płacisz w każdym przypadku.
miloszgadz napisał(a):2. Chciałbym nagrać całe szkolenie i wydać płyty. Jak to zrobić legalnie? Jakieś wydawnictwo?