Spotkałem się ostatnio z sytuacją dość dziwną, co prawda sam się nie znam na tworzeniu stron, może przejdę do konkretu. Otóż, znajomy instruktor nauki jazdy zadzwonił do mnie z prośbą czy mógłbym zerknąć na jego stronę internetową ponieważ "coś mu się zepsuło". Z racji iż nie znam się na tworzeniu, bo jestem copywriterem, od razu po prosiłem kolegę czy mógłby zerknąć na tą stronę.
Chodziło mianowicie o to, że na początku na serwerze była Joomla, skonfigurowana itd itd, wszystko było ok. Instruktor w kreatorze do tworzenia stron na home.pl stworzył stronkę i ją "opublikował". Po tej własnie operacji na stronie nie wyświetlało się nic, dosłownie jedyne co udało się zrobić to ustawić stronę logowania do Joomli z tekstem "strona w przebudowie". A gdy wpisywało się login i hasło nic sie nie otwierało, oprócz komunikatu wyszukiwarki "nie ma takiej strony", coś jakby nie było internetu, nic na serwerze, domena nie zarejestrowana itd itd. Kolega usuną wszystko z serwera, zainstalował stronę z kreatora home.pl i wszystko śmigało tak jak musi.
Teraz pytanie, jak i czy to możliwe że Joomla i strona kreatora się pogryzły robiąc taki "burdel na kółkach"?
Rok założenia: 2008Kontakt
co nowego na blogu Krzywego ebiznesy.pl: Adresy URL na blogu: jak przygotować optymalną strukturę
4 posty(ów)
• Strona 1 z 1
Witaj!
Łatwiej by było, gdybyś podał link do strony.
Oczywiście, że całkiem możliwe, że się pogryzły. Joomla jest oparta o bazę danych. Strona z kreatora może być również (nie znam kreatora z home) i może mieć funkcję czyszczenia bazy ze wszystkich wpisów, by nic się nie pokrywało, nie gryzło. No i takim sposobem wyczyściła wszystko z bazy, utrudniając życie...
Pomijam tutaj kwestię czyszczenia konta ftp z plików, ponieważ udało się ustawić stronę logowania.
Sytuację można w bardzo prosty sposób odwrócić, jeśli posiadacie dumpa (kopia) z bazy sprzed zmian.
Pozdrawiam
lapti
Łatwiej by było, gdybyś podał link do strony.