Rok założenia: 2008Kontakt
pisz śmiało - każdy temat dozwolony! (jedyne takie miejsce na tym forum
Poinformuj znajomych o tym wątku
Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku Poinformuj znajomych na Buzz-ie o tym wątku Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Witam,

Mam kilka pytań, jak i liczę na kilka porad.
Mianowicie, chciałbym zacząć prowadzić sprzedaż internetową mojego programu komputerowego (tylko na Allegro). Jednak nie chciałbym tego robić 'na lewo' bo przypadkiem mogę wtopić ze skarbówką (jeśli sprzedaż się rozwinie). Dlatego chciałbym założyć działalność gospodarczą. Jestem studentem dziennym pierwszego roku.
I już tutaj pierwsze pytanie:
1. Czy jeśli jestem studentem dziennym mogę liczyć na jakieś niższe składki ZUSowskie albo coś w ten deseń?
Wiadomo, w googlach jest masa takich zagadnień. Ale każdy z nas chyba wie jak to wygląda - co temat to inny problem i tak na prawdę znaleźć odpowiedź na konkretnie mój przypadek jest niezmiernie trudno :tokoniec:
Po prostu zależy mi na tym żeby jak najbardziej ograniczyć wydatki miesięczne, a ten ZUS najbardziej mnie odrzuca przed założeniem DG... :wisze:
No, ale co dalej - założę DG i co wybrać jako rozliczanie podatkowe?
2. Jeśli będę miał same przychody, a wydatków praktycznie brak to co najlepiej brać?
Chyba najtrafniejszy w tym przypadku będzie ryczałt, prawda? I wtedy ile będę płacił miesięcznie podatku od zarobionej kwoty? Spotkałem się już z miliardem różnych procentów.
Szacuję mój dochód na coś w granicach magicznego kafla na miesiąc. Wszystko zależy jaki będzie popyt tak na prawdę. Bo jutro moge sprzedać 20 sztuk programu, a za dwa miesiące trzy sztuki... Więc ciężko mi podać jakąś konkretną sumkę do biznesplanu. Ale teoretycznie załóżmy, że będzie to jakieś 1400pln.
Prosiłbym też o podanie procentu jeśli kwota będzie poniżej tego tysiąca.